به گزارش خبرنگار نگاه آبیک؛ توجه به اینکه میزان رضایت بیماران و همراهان ایشان در بخش‌‌های بستری از جمله شاخص‌‌های عملکردی رضایتمندی بیماران محسوب می‌شود که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید به آن توجه کنند. در این خصوص نیز چند تن از شهروندان آبیکی در تماسی با این پایگاه خبری نگاه آبیک از نحوه برخورد برخی پزشکان بیمارستان ولیعصر(عج)  گلایه‌مند […]

به گزارش خبرنگار نگاه آبیک؛ توجه به اینکه میزان رضایت بیماران و همراهان ایشان در بخش‌‌های بستری از جمله شاخص‌‌های عملکردی رضایتمندی بیماران محسوب می‌شود که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید به آن توجه کنند.

در این خصوص نیز چند تن از شهروندان آبیکی در تماسی با این پایگاه خبری نگاه آبیک از نحوه برخورد برخی پزشکان بیمارستان ولیعصر(عج)  گلایه‌مند بودند.

خبرنگار نگاه آبیک، بر آن شد تا با مراجعه به تنها بیمارستان شهر آبیک یعنی بیمارستان خصوصی ولیعصر(عج) از میزان اطمینان خاطر بیماران از عملکرد پزشک معالج و شیوه های بکار گرفته شده در درمان آن ها جویا شود.

یکی از شهروندان آبیکی در گفت وگو با خبرنگار  نگاه آبیک؛ با اشاره به اهمیت فضای سبز و نقش آن بر روی بهبودی بیمار، اظهار داشت: ورودی نامناسب و خشک‌ شدن فضای سبز بیمارستان فضای نامناسبی را برای بیمارستان ایجاد کرده است.

img_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b5%db%b0%db%b6%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b6%db%b3%db%b5%db%b2%db%b7

وی افزود: قبل از ورود به داخل با ورودی نامناسب بیمارستان مواجه شدیم. یکی از رانندگان حاضر در جلوی در ورودی می‌گفت؛ یک‌سال بیش‌تر است که وضعیت ورودی بیمارستان به این شکل است.

این شهروند آبیکی مطرح کرد: فضای سبز بیمارستان که در ایجاد نشاط و تقویت روحیه مراجعین نقش مهمی دارد در ورودی و سایر قسمت‌های  بیمارستان کاملاً خشک بود.

یکی دیگر از همشهریان آبیکی نیز با شکایت از ویزیت تلفنی مریض‌ها و نبودن پزشک متخصص در بیمارستان ولیعصر آبیک، تصریح کرد: چرا من باید هزینه‌های گزاف ویزیت پزشک متخصص را در این بیمارستان متحمل شودم وای توسط پرشک معاینه نشوم.

وی متذکر شد: چرا بیمارستان شهدا افتتاح نمی‌شود و تنها به یک اورژانس کوچک خلاصه شده است و دیگر پزشکان متخصص کمتر به این بیمارستان می‌آیند.

وقتی کمی جلوتر رفتیم با یکی از مراجعین مواجه شدیم که از نبود دکتر متخصص در بیمارستان گلایه داشت.

به گفته‌ی وی عده‌ای از متخصصان برای ویزیت به بیمارستان نمی‌آیند و وقتی هم می‌آیند بیماران را به سوی مطب‌های خود هدایت می‌کنند. این در حالی‌است که خیلی از مراجعین حتی توان پرداخت هزینه‌های درمان در بیمارستان را ندارند تا چه رسد به هزینه‌های سرسام‌آور بیرون از بیمارستان.

عده‌ای دیگر از مراجعین بیمارستان ولیعصر(عج) نیز در گفت و گو با خبرنگار نگاه آبیک؛ با اشاره به رفتار و پوشش نامناسب پرسنل این بیمارستان، اظهار داشتند: نحوه برخورد این پزشکان در بیمارستان و مطب خصوصی کاملاً متفاوت است به گونه‌ایی که در بیمارستان با بیماران بداخلاقی کرده و کم حوصله حاضر می‌شوند در حالی که هنگام ویزیت در مطب خصوصی به بهترین شیوه بیماران خود را تحویل گرفته و معاینات تمام و کاملی بر روی آن‌ها انجام می دهند و پرسنل خانم نیز پوشش مناسبی ندارند و برخورد اکثر نگهبانان و پرسنل با بیمار و همراه اصلا شایسته نیست.

پسری هم دل پری از هزینه‌ های ویزیت پزشکان داشت؛ با لحنی خشن عنوان کرد: تمام پزشکان ویزیتشان را دو تا هفت‌ هزار‌ تومان در چند ماه اخیر افزایش داده‌اند و این محدود به پزشکان خصوصی نبوده است.

یکی دیگر از مراجعه‌ کنندگان به بیمارستان ولیعصر، خانم میانسالی است که برای درمان پسرش آمده و هنوز از هزینه‌های پیش رو اطلاع ندارد اما معتقد است تمام هزینه‌های آزمایشگاهی، ویزیت پزشکان و داروها افزایش پیدا کرده و فشار زیادی به خانواده او تحمیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌ تازگی برای انجام سونوگرافی فرزندش بالای ۷۰ هزار‌ تومان هزینه کرده است. این هزینه‌ها و نوع بد برخود پرسنل واقعا کار را برای ما دشوار می‌کند.

یکی از بانوان آبیکی در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک؛ با گلایه از نبود مسؤول سونوگرافی زن در بیمارستان مطرح کرد: من به عنوان یک زن کنار یک مرد راحت نیستم و برایم بسیار دشوار است که برای سونوگرافی به یک مرد مراجعه کنم.

این بانوی آبیکی تصریح کرد: هزینه‌های بالای درمان از یک سو و رفتار ناشایست نیز ار سوی دیگر، مسئولین باید فکری به حال این بیمارستان بکنند.

یکی دیگر از کسبه شهر آبیک نیز با انتقاد از عدم راه‌اندازی کامل بیمارستان شهدای آبیک و نبود سونوگرافی در بیمارستان شهدای آبیک، متذکر شد: چرا ما باید مجبور شویم برای یک سونوگرافی ساده اینقدر پول بدهیم چرا دولت فکری به حال ما نمی‌کند.

یکی دیگر از شهروندان آبیکی در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک؛ از دیگر مشکلاتی که در این بیمارستان را عدم وجود سونوگرافیست زن در بخش سونوگرافی این بیمارستان دانست و گفت: به دلیل حجم مراجعات بخش سونوگرافی قادر به پاسخویی به عموم مردم نیست لذا مردم مجبور هستند به سایر شهرها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی هم که تنها یک مرکز سونوگرافی در سطح شهر وجود دارد که برای آن هم باید چند روز قبل از مراجعه وقت گرفته شود و در قبال انجام سونوگرافی هزینه گزاف پرداخت می‌شود که با توجه به وضعیت معیشتی جامعه هر بیماری قادر به پرداخت این هزینه نیست لذا لازم است مسئولین امر در این خصوص نیز چاره‌ای اندیشه کنند.

یکی دیگر از مشکلات این بخش که وجدان هر مسلمانی را به درد می‌آورد تعبیه اتاقکی شیشه‌ای با ظرفیت ۸ نفر برای نمازخانه مردانه و زنانه برای سه بخش مردان، زنان و اطفال بود. آیا این دهن‌کجی به ستون دین اسلام نیست؟ به نظر شما پرسنل بیمارستان تنها به ۸ نفر خلاصه می‌شوند، چه‌طور می‌خواهند در این مکان نماز بخوانند؟ آیا این امر شائبه نماز‌خوان نبودن مسئولین را در ذهن ایجاد نمی‌کند؟

یکی از فرهنگیان آبیکی نیز با شکایت از برخورد نامناسب پرسنل با ارباب رجوع در بیمارستان ولیعصر(عج) بیان داشت: مگر درد بیمار بودن و بیمار داشتن کم است که پرسنل با این برخورد خود ما را آزار می‌دهند.

یکی دیگر از شهروندان آبیکی در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک؛ از برخورد نامناسب و تند پرسنل این بخش‌ها شاکی بود، منذکر شد: پرسنل با ما برخورد خوبی ندارند و این امر باعث ایجاد درگیری و بی‌نظمی در بیمارستان می‌شود.

وی در ادامه متذکر شد: پرسنل نگهبان‌ها را صدا می‌زنند و در این بین نگهبان هم طبق وظیفه ما را به بیرون هدایت کند. این امر در شأن ما مردم مظلوم و محروم نیست. مسئولین همان‌طور که برای خود شخصیت قائل هستند، حرمت مردم را رعایت کنند.

این شهروند آبیکی در پایان مطرح کرد: گویا قرار نیست تکریم ارباب و  رجوع در این بیمارستان به نحو احسن انجام شود.

به گزارش نگاه آبیک؛ کل سرمایه‌گذاری انجام شده در بیمارستان ولیعصر(عج)، ۱۷ میلیارد ریال است که ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن از سوی بانک ملت تامین شده است. 

بیمارستان ولیعصر(عج) آبیک در سه هزار و ۶۷۵ متر زیربنا و سه طبقه ساخته شده است.

لازم به ذکر است شهرستان آبیک دارای ۱ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان دولتی است که بیمارستان دولتی آن تنها به یک بخش اورژانس خلاصه شده است.

انتهای گزارش/